loadingimg

Wczytuję dane...
  • Rejestracja

Archiwum
  • 2017
  • 2016
  • 2015
Ergonomiczne krzesła – czyli jak zdrowo i wygodnie siedzieć przy biurku
  • Ergonomiczne krzesła – czyli jak zdrowo i wygodnie siedzieć przy biurku
  • Jeśli masz siedzącą pracę, to wiedz, że przynajmniej 1/3 dnia spędzasz w pozycji siedzącej. Do tego dochodzi siedzenie w samochodzie, w trakcie spożywania posiłku, czy siedzenia przed telewizorem. To wszystko negatywnie wpływa na nasze samopoczucie, kręgosłup, plecy, głowę i kark. Ergonomiczne krzesła nie zmienią Twojej pozycji, ale pozwolą na ograniczenie negatywnych skutków długotrwałego siedzenia.

    1. Wysokość siedziska – na początek zacznij od ustawienia prawidłowej wysokości krzesła, w stosunku
      do swojego wzrostu i blatu biurka. Twoje stopy powinny opierać się o podłogę, a uda powinny znajdować się w pozycji równoległej do podłogi (ewentualnie powinny tworzyć z podłogą lekko otwarty kąt).

    2. Głębokość siedziska - jeśli Twoje kolana stykają się od spodu z siedziskiem, to wiedz, że powinieneś zmienić krzesło lub poprawie je wyregulować. Minimalna głębokość powinna być przynajmniej trochę dłuższa,
      niż nasze udo.

    3. Podłokietniki - masz wrażanie, że nie są Ci potrzebne? Nic bardziej mylnego! Wsparcie przedramion powoduje, że zmniejszamy obciążanie kręgosłupa i barków. Właściwie ustawiony podłokietnik powinien podtrzymywać przedramiona w taki sposób, aby przedramię i ramię stworzyły kąt 90 stopni.

    4. Elementy wyprofilowane – wygodne i zdrowe dla naszego kręgosłupa krzesło powinno być wyposażone
      w wyprofilowanie płyty siedziska i oparcia, które są dostosowane do naturalnego kształtu naszego kręgosłupa (litera „S”).

    5. Regulacja wysokości i kąta odchylenia oparcia – poprawnie ustawione oparcie powinno zapewniać nam nieustanny kontakt z plecami. Dzięki temu plecy będą stale odpowiednio podparte.   

2017-05-31 09:37:00

wnetrza2